Een duur croissantje...

17 maart 2017 - Maslul, Israël

Mijn eerste avontuur begon al bij de gate naar het vliegtuig. Naast mij kwam een man met een zwarte hoed op en twee pijpenkrullen die langs zijn hoofd vielen staan. Hij zette zijn grote hoed af en haalde uit zijn, met Hebreeuwse letters beschilderde, tasje een grote doek tevoorschijn die hij om zich heen sloeg. Op de doek stonden zwarte strepen en aan de onderkant gingen diverse kwastjes. Verder pakte hij uit het tasje een Hebreeuws boekje (waarschijnlijk een gebedenboek) en begon zachtjes zijn gebeden richting Jeruzalem op te zeggen. Prachtig vond ik het om deze man uit de boeken in het echt te zien!

Eenmaal in het vliegtuig bleek mijn ticket een plaats bij het raam te zijn. Door het kleine raampje keek ik naar de grote vleugel en de fel oranje propeller die mij over enkele minuten de lucht in zouden brengen. Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat kreeg ik steeds meer zin in mijn reis naar Israël.

De vliegreis verliep voorspoedig en aangekomen in Tel Aviv stond ik voor de volgende uitdaging: Sjekels uit de muur halen, een treinkaartje kopen en in de juiste trein stappen. Na een uur was het zover, ik stond met sjekels, mijn koffer en een treinkaartje op het juiste perron. Tijdens mijn overstap heb ik een croissant met almond gekocht voor 21 sjekel. Eenmaal in de trein besefte ik mij kijkend naar mijn ticket van 26,50 sjekel dat de trein of heel goedkoop was of mijn broodje eigenlijk heel erg duur... :S

Aangekomen in Maslul werd ik hartelijk ontvangen door de andere vrijwilligers en ben ik meteen even mijn bed ingedoken voor het eten. Het was een lange reis met veel indrukken.

1. Oma lucas:
    17 maart 2017
    Leuk verhaaltje. Inderdaad duur vroodje. Hebbeb ze geen lydl. 25 eurocent. Gr. Oma
  2. Marianne Lucas:
    17 maart 2017
    Fijn dat alles goed is gegaan
  3. Idelette:
    17 maart 2017
    Fijn dat je er bent! Een hele goede tijd daar en succes met alle nieuwe dingen die je tegenkomt!
  4. Janneke:
    17 maart 2017
    Leuk om je zo te kunnen volgen Eline! De kop is eraf. succes meid!
  5. Thirza Nieuwenhuis:
    17 maart 2017
    Gaaf Elien, vanuit thuis ga ik lekker meegenieten met je blogs.
    Geniet van alle mooie dingen die op je pad komen. Veel succes. Be blessed to be a blessing♡

Liefs
  6. Jolanda:
    17 maart 2017
    Fijn dat je zo,n goede reis hebt gehad. Bijzonder dat je in Israël bent. Een hele andere cultuur. Een hele mooie tijd. Geniet er van.